Hírek

MCNtelecom 2020 évi eredményei: az európai előfizetők száma 30%-kal növekedett, Oroszországban a mobil szolgáltatást kiterjesztették az egyéni előfizetőkre is

Az MCNtelecom távközlési szolgáltató és szoftverfejlesztő vállalkozás 2020-ban a várakozásokkal szemben jobb eredményt ért el: a bevétel növekedésének, az európai B2B-szegmensben az előfizetők számának, valamint Oroszországban a B2C-szegmens gyarapodásának révén.

2020 az MCNtelecom számára az új kihívások, változások és a viszonylagos siker éve volt.

B2B szegmens

Az elmúlt 12 hónapban a társaság az Oroszországi Föderáció öt nagy körzetében: Vlagyimir, Pszkov, Szaratov, Sziktivkar, Ulan-Ude területén jelent meg vezetékes távközlési szolgáltatással, standard és szép telefonszámokkal, virtuális alközponti és más ingyenes szolgáltatásokkal a kis- és középvállalkozások részére. A 2020-as fejlesztésekkel együtt az MCNtelecom vezetékes távbeszélő hálózata Oroszország 65 nagy régiójára terjed ki.

Az MCNtelecom 2020 évi bevételi növekedése nem nagy, de a COVID-19 pándémia korlátai között eléggé figyelemre méltó: 0,5 % a 2019-es bevétellel összehasonlítva. Oroszországban a B2B előfizetők száma 2,4 %-kal gyarapodott. Ugyanakkor az átlagos ARPU egy üzleti előfizetőre vetítve 5,4-kal nőtt és 42 eurót tesz ki havonta.

A szoftverek és távközlési platformok (CPaaS) fejlesztése terén is születtek eredmények. Az elmúlt évtől kezdve mind Oroszországban, mind Európában az előfizetők részére az MCNtelecom új szoftverterméket vezetett be „Automatikus hívás” néven, amely a Virtuális alközponti szolgáltatással együtt automatizálja a kimenő és bejövő hívásokat. A kimenő hívásoknál és beszélgetéseknél kétféle automatikus hívás létezik: tranzakciós és tömeges hívás.

Az első esetben a hívásokhoz szükséges adatok real time üzemmódban a CRM/ERP rendszerekből az API segítségével állnak elő, és az automatikus hívások a beépített szcenárió szerint történnek, amely során az előfizetőket a call-center munkatársaival kapcsolják össze.

A második változatban a kontaktok jegyzékét a beregisztrált ügyfélkapuk adatai alapján töltik fel. Az elvégzendő feladathoz kiválasztják a szcenáriót, azaz az Automatikus hívások során követendő hívásfeldolgozási folyamatábrát. Kiválasztják a hívások paramétereit és a kontaktokkal folytatott beszélgetések befejezésének kritériumait. Megállapítják a feladat elvégzésének időtartamát és a hívások menetrendjét. Az eredményekről beszámoló készül.

Az elmúlt évben jelentősen megújítottuk a „Robotvezérlő” szolgáltatást, amely segít abban, hogy a vállalkozáshoz befutó telefonhívásokból egy se vesszen el, javult a virtuális alközpont beszédfelismerő és –szintetizáló funkciója.

Az MCNtelecom-nál már korábban meglévő közvetlen, ingyenes CRM-rendszerek integrációja: amoCRM, Bitrix 24, Roistat, retailCRM, SalesPlatform, Envybox, UMI.CMS, Albato mellett 2020-ban Oroszországban újabb platformok integrációja valósult meg: Apix-Drive, IC-Papyc, S2 CRM, míg Európában az YCLIENTS és amoCRM.

B2C szegmens

MCNtelecom virtuális mobilszolgáltató, amely az üzleti MVNO projektjét 2018-ban valósította meg, 2020 szeptemberében a tömeges piaci szegmensben indította el mobil üzletágát: Oroszország nyolc nagy körzetében alakította ki honos jelenlétét, a többi városban, ahol a Tele2 biztosította a rádióhálózatot, ott „vendég” üzemmódban van jelen.

Mindössze 3 és fél hónap alatt honos hálózatába 21 régiót kapcsolt be: Moszkva, Szent-Pétervár, Jekatyerinburg, Barnaul, Voronyezs, Izsevszk, Kransznodár, Kazany, Kalinyingrád, Krasznojarszk, Kirov, Kemerovo, Novoszibirszk, Orjol, Omszk, Perm, Rosztov-na-Donu, Szamara, Szaratov, Tomszk, Cseljabinszk és a hozzá tartozó területek.

Az MCNtelecom ügyfelei számára a távközlési üzletágban nem igen ismert TRUE COST árképzést vezetett be, amikor a szolgáltatások árába az önköltség és az adók számítódnak be, míg a szolgáltató jutaléka az előfizetői díjba épül be.

2021 január 1-től az egyéni előfizetők részére még egy új tarifelemet vezettünk be FIX PRICE néven, amely a TRUE COST-tal szemben nem tartalmaz előfizetői díjat, az Oroszországba irányuló kimenő hívásokat egységesen, másodperc pontossággal 1,99 rubel/perc áron számoljuk el. Ez a tarifa különösen azok számára kedvező, akik a perceken szeretnek megtakarítani és nem akarnak az időkerekítésért többet fizetni.

Az MCNtelecom mobil előfizetőinek száma 2020 decemberének végén kb. 20 ezer volt.

Európai üzletág

A pándémia az európai üzlet felfutását ugyan hátráltatta, de végül is az MCNtelecom pénzügyi eredményeire nem volt különösen negatív hatása.

A 2020 évi eredmények alapján az Európa régióban a bevétel növekedése 3 % volt, az előfizetői bázis 30 %-kal bővült. Az átlagos ARPU egy európai előfizetőre vetítve 30 euróról 20 euróra csökkent.

Az MCNtelecom Magyarországon az utóbbi két évben az alternatív vezetékes távközlési piac jelentékeny szereplőjévé vált. Oroszországban, Magyarországon, Ausztriában, Szlovákiában és Németországban egyaránt az MCNtelecom a kis- és középvállalkozások igényeit elégíti ki: VoIP-telefónia, több funkciós virtuális alközpont, Chat/phone, virtuális számok, SIP-trönkök, stb. felkínálásával.

Vissza a hírekhez